Masz budżet na reklamę, ale nie możesz zdecydować się na konkretne produkty? Nie wiesz jakie upominki reklamowe będą najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy, branży lub okazji? Mam nadzieję, że ten wpis będzie pomocny i dzięki niemu wybierzesz odpowiednie gadżety, na które warto postawić w swojej kampanii reklamowej.
Jakie gadżety reklamowe są trendy?
Na pewno warto stawiać na upominki, które są aktualnie „na czasie”. Popularny gadżet będzie na pewno chętnie użytkowany przez obdarowaną osobę, dzięki czemu Twoja marka będzie coraz bardziej rozpoznawalna. Ale jak rozpoznać, które gadżety są trendy, popularne i modne, a które mniej? Na pewno warto zwracać uwagę na kilka aspektów Twojej kampanii:
- jaki produkt/markę masz wypromować?
- do jakiej grupy docelowej/branży kierujesz swoje gadżety?
- jaka jest aktualna pora roku?
To tylko kilka ogólnych wytycznych, ale spójrz w jaki sposób możesz wybierać bardziej atrakcyjne dla odbiorców gadżety reklamowe biorąc pod uwagę tylko te 3 zagadnienia. Kampanie reklamowe mają różne założenia, czasami jest to okrągła rocznica działania firmy i trzeba nagrodzić za współpracę najlepszych klientów, a czasami jest to masowa akcja promocyjna podczas dużych eventów lub targów branżowych. Dla różnych okazji wybierzesz różne upominki, a przynajmniej powinieneś tak robić :)
Jakie upominki na rocznicę firmy?
Rocznice i jubileusze to szczególny czas, w którym doceniamy tych, dzięki którym możemy świętować kolejne lata działalności. Chcemy podziękować naszym pracownikom, za ogrom pracy i zaangażowanie, a z drugiej strony nie możemy zapominać o klientach, bez których nasza firma nie miała by racji bytu. Okrągłe rocznice powstania firmy najczęściej wiążą się z wyjątkowymi upominkami dla klientów i pracowników. W takiej sytuacji warto postawić na jakość a nie ilość – wybierz do swojej kampanii upominki reklamowe, które zapadną w pamięć i będą praktyczne, a przez to chętnie używane. Scyzoryki z grawerem, powerbanki i głośniki bluetooth z nadrukiem to często wybierane kategorie upominków. To jednak tylko przykłady, bo możesz zaskoczyć swoich klientów ekologicznymi upominkami zawierającymi nasiona roślin. Ten dział gadżetów reklamowych w ostatnim czasie cieszy się olbrzymią popularnością, a jednocześnie większość klientów nie miała z nim wcześniej styczności. Gadżety reklamowe z nasionami roślin to zdecydowanie bardzo dobry przykład upominków, na które warto postawić – nie tylko przy okazji jubileuszu. Wracając ogólnie do zasad wybierania upominków reklamowych z nadrukiem na okazje typu jubileusze i rocznice pamiętaj o tych wytycznych:
- upominek, lub jego znakowanie musi być efektowne i zapadające w pamięć
- gadżet musi być praktyczny, dzięki czemu będzie chętnie używany przez długi czas
- postaw się na miejscu swoich klientów i zastanów się co sam chciałbyś dostać
Na jakie gadżety postawić podczas masowych akcji promocyjnych?
Budżet na reklamę nie jest z gumy, nad czym mocno ubolewamy :) Jak w takim razie pogodzić określony budżet, z założeniem że ma on wystarczyć na dużą ilość upominków? Jak wyróżnić się z tłumu innych firm, które razem z nami będą wystawiać się na targach lub podczas tego samego eventu? Jest na to kilka rozwiązań, i wcale nie musisz rezygnować z ciekawszych upominków reklamowych i wybierać najtańsze długopisy. Od dawna wiadomo, że gadżet który chcemy podarować naszym klientom musi być czymś więcej niż przykładowym długopisem z logo. Takim upominkiem raczej się nie wyróżnisz, a w tym wpisie zastanawiamy się jakie gadżety reklamowe wybrać aby zostać zapamiętanym przez naszych klientów. Zostając w temacie długopisów – to nie jest tak, że nie warto stawiać na długopisy z logo. Należy jednak pamiętać, aby wybrać model który wyróżni Cię z tłumu. Dobry przykład to długopisy ekologiczne z domieszką słomy pszennej lub włókna bambusowego. Te długopisy cenowo nie odbiegają od standardowych plastikowych długopisów a wyróżniają się ciekawym wyglądem i produkcją z wykorzystaniem materiałów przyjaznych środowisku. Ogólnie trend ekologicznych gadżetów jest zdecydowanie godny uwagi i postawienia na te produkty. Ekologiczne upominki reklamowe to zdecydowanie kolejny przykład produktów, na które warto postawić w twojej kampanii reklamowej.
Gadżety reklamowe dla różnych branż
Podczas wyboru upominków reklamowych, zwróć uwagę na swoją grupę docelową. Jeśli promujesz nowy lek i Twoim celem są apteki i ich pracownicy ale także lekarze i farmaceuci to warto wybierać gadżety reklamowe, związane z ich branżą. O wiele łatwiej dobierać upominki dla konkretnej branży, wiedząc kto jest naszym targetem. Nie trzeba być wybitnym marketingowcem aby wiedzieć, że inne gadżety wybierzesz do kampanii związanej z farmacją a inne dla np. branży samochodowej lub budowlanej. Przypomnijmy główne zasady, które pozwolą Ci z łatwością wybrać upominki do Twojej kampanii:
- czy grupą docelową są kobiety czy mężczyźni
- jaki jest wiek Twoich odbiorców
- czy kierujesz swoje gadżety dla konkretnej branży i grupy docelowej
Wystarczy trzymać się na początek tych 3 prostych punktów. Lubimy konkrety więc zastosujmy te zasady przy przykładowym wyborze upominków do kampanii reklamowej. Od naszego klienta, który jest producentem kosmetyków dostajemy zapytanie na propozycje upominków reklamowych. Po kilku mailach i telefonach wiemy, że firma produkuje kosmetyki, np. kremy do twarzy ze średniej półki cenowej. Wprowadzają właśnie nowy produkt na rynek – krem wykonany w 100% z naturalnych składników w ekologicznym opakowaniu z recyklingu. To nasze przykładowe założenia, skupmy się teraz na problemie jakie gadżety powinien wybrać klient do swojej kampanii reklamowej? Kremów do twarzy używają w większości kobiety. Nie są to najtańsze produkty na rynku, ale wyróżniają się unikalnym składem i zakładamy, że są to Kobiety w wieku 25-40 lat. Czy możemy określić coś więcej korzystając tylko z tych informacji? Raczej nie, ale możemy zaakcentować atut produktu jakim jest naturalny skład i ekologiczne opakowanie. Zawężamy zatem nasze propozycje i proponujemy naszemu klientowi ekologiczne gadżety wellness lub związane z dbaniem o własne ciało. Może to być bambusowa szczotka do kąpieli (126182) lub zestaw do kąpieli (mo9872). Dobrym pomysłem na prezent reklamowy dla kobiet są butelki na wodę z nadrukiem. Dobrą propozycją będzie butelka z ekologicznym akcentem np. butelka z zakrętką wykonaną ze słomy pszenicznej (16217). To tylko przykłady, ale mam nadzieję że pokazują prostą zasadę – określ swoją grupę docelową, a wybór odpowiednich upominków do Twojej kampanii reklamowej będzie o wiele prostszy
Sezonowe gadżety reklamowe
Warto zwrócić również uwagę na porę roku lub konkretny okres kiedy Twoja kampania ma wystartować. Najprostszym przykładem są Święta Bożego Narodzenia, które jednoznacznie kojarzą się z prezentami pod choinką. Ale takich korelacji jest o wiele więcej. Wiosna – wzmożona aktywność Twoich klientów na świeżym powietrzu (gadżety sportowe, butelki na wodę, gadżety na siłownie). Lato – wakacje, wypoczynek (okulary przeciwsłoneczne, ręczniki i gadżety przydatne na plaży). Jesień – powrót dzieci do szkół, studentów na studia (artykuły piśmiennicze, kubki termiczne). Zima – czas prezentów i Świąt Bożego Narodzenia (kubki termiczne, zawieszki na choinkę, prezenty świąteczne).
Stając przed wyborem odpowiednich gadżetów reklamowych do Twojej kampanii bierz pod uwagę wszystkie powyższe wskazówki. Odpowiednia selekcja pozwoli Ci wybrać naprawdę skuteczne upominki reklamowe, które będą chętnie użytkowane przez Twoich klientów i tym samym będą spełniać swoją najważniejszą rolę – promować twoją firmę. Napisz do nas w razie problemów z wyborem – nasz dział handlowy jest tu zawsze dla Ciebie. Służymy pomocą w doborze odpowiednich gadżetów, sugerujemy najlepsze metody znakowania i bardzo często doradzamy, które gadżety reklamowe są bardziej korzystne cenowo. Wystarczy do nas napisać, zaplanujmy Twoją kampanię razem!
-